Od około 20 lat największym serwisem w Internecie jest wyszukiwarka Google. Dla wielu jest ona synonimem Internetu. Serwis ten generuje około 90% ruchu w sieci. Prawdopodobnie większość ludzi na świecie szuka informacji przy pomocy tej wyszukiwarki. To z kolei oznacza jej gigantyczną moc marketingową.

SEO to skrót od angielskich słów: Search engine optimization, co po polsku oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. Zadbanie o SEO jest niezbędne by twoja strona internetowa znalazła się na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Termin SEO w istocie dotyczy optymalizacji samej strony internetowej, jednak w praktyce jest on używany jako synonim pozycjonowania stron WWW w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie jest pojęciem szerszym niż SEO, ponieważ oprócz optymalizacji samej strony działania pozycjonujące dotyczą również aktywności poza samą stroną.

Reasumując: SEO (potocznie rozumiane) to całokształt działań, dotyczących zarówno samej strony jak i czynników poza nią, które mają doprowadzić do osiągnięcia przez tą stronę jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. W praktyce dla większości świata oznacza to wyszukiwarkę Google.